‘Onder juiste voorwaarden kan online onderwijs waardevolle toevoeging zijn’
Nieuws | de redactie
23 januari 2025 | Wat is er geleerd van het noodgedwongen online onderwijs tijdens de coronacrisis? Tenminste dat het van docenten een andere aanpak en nadruk vraagt, en dat ervaringsgericht leren niet zomaar kan worden geïmiteerd in een online omgeving. Dat blijkt uit het proefschrift van UvA-promovendus Chevy van Dorresteijn. In gesprek met docenten en studenten bracht hij in kaart welke online les- en leerstrategieën effectief bleken. Dat legt bloot welke vaardigheden en trainingen docenten nodig hebben om succesvol online onderwijs te geven.

Onder de juiste condities heeft online onderwijs het in zich om een waardevolle toevoeging op het ho
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
‘Zelfregie is noodzaak, anders vullen politici en de Onderwijsinspectie dat gat’
Linkse coalitie komt met plan om 1,6 miljard aan onderwijsbezuinigingen terug te draaien
‘Het zelfregie-bod is gebaseerd op politieke druk, niet op visie’
Aanleren verpleegkundige vaardigheden gebaat bij complexere oefenomgeving
Lectoraten moeten steeds vaker achter het geld aanlopen, waarschuwen lectoren
