‘Onder juiste voorwaarden kan online onderwijs waardevolle toevoeging zijn’

Nieuws | de redactie
23 januari 2025 | Wat is er geleerd van het noodgedwongen online onderwijs tijdens de coronacrisis? Tenminste dat het van docenten een andere aanpak en nadruk vraagt, en dat ervaringsgericht leren niet zomaar kan worden geïmiteerd in een online omgeving. Dat blijkt uit het proefschrift van UvA-promovendus Chevy van Dorresteijn. In gesprek met docenten en studenten bracht hij in kaart welke online les- en leerstrategieën effectief bleken. Dat legt bloot welke vaardigheden en trainingen docenten nodig hebben om succesvol online onderwijs te geven.
Beeld: Gabriel Benois
Onder de juiste condities heeft online onderwijs het in zich om een waardevolle toevoeging op het ho
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK