‘Docent cruciaal bij bevordering zelfregulerend leren’

Nieuws | de redactie
25 maart 2025 | Docenten die het zelfregulerend leren van hun studenten willen stimuleren, doen er goed aan om tijdens colleges hardop uit te spreken hoe ze zelf hun denken reguleren. Dat zei UM-hoogleraar Anique de Bruin tijdens een NRO-webinar over zelfregulerend leren. Inholland-onderzoeker Reneé Hendriks liet zien hoe de pabo van Inholland deze vaardigheid van studenten bevordert en ruimte geeft.
Reneé Hendriks (l) en Anique de Bruin (midden) tijdens het NRO-webinar.
Zelfregulerend leren kun je niet zelfregulerend leren, betoogde Hogeschool Rotterdam-lector Patrick
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief! Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.

Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK