‘Docent cruciaal bij bevordering zelfregulerend leren’
Nieuws | de redactie
25 maart 2025 | Docenten die het zelfregulerend leren van hun studenten willen stimuleren, doen er goed aan om tijdens colleges hardop uit te spreken hoe ze zelf hun denken reguleren. Dat zei UM-hoogleraar Anique de Bruin tijdens een NRO-webinar over zelfregulerend leren. Inholland-onderzoeker Reneé Hendriks liet zien hoe de pabo van Inholland deze vaardigheid van studenten bevordert en ruimte geeft.

Zelfregulerend leren kun je niet zelfregulerend leren, betoogde Hogeschool Rotterdam-lector Patrick
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
Eerste Kamer stemt in met “aanval op de toekomst van onze jongeren”, aldus D66
‘Levensbeschouwing als antwoord op neoliberale prestatiedruk bij studenten’
‘Hoe leren in leergemeenschappen niet beperkt blijft tot studenten’
‘Gekaapt: hoe belangenverstrengeling de Utrechtse aanpak van fossiele samenwerking ondermijnt’
Minister waarschuwt voor meer bezuinigingen: ‘Vrees niet, het ergste moet nog komen’
