‘Docent cruciaal bij bevordering zelfregulerend leren’

Nieuws | de redactie
25 maart 2025 | Docenten die het zelfregulerend leren van hun studenten willen stimuleren, doen er goed aan om tijdens colleges hardop uit te spreken hoe ze zelf hun denken reguleren. Dat zei UM-hoogleraar Anique de Bruin tijdens een NRO-webinar over zelfregulerend leren. Inholland-onderzoeker Reneé Hendriks liet zien hoe de pabo van Inholland deze vaardigheid van studenten bevordert en ruimte geeft.
Reneé Hendriks (l) en Anique de Bruin (midden) tijdens het NRO-webinar.
Zelfregulerend leren kun je niet zelfregulerend leren, betoogde Hogeschool Rotterdam-lector Patrick
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK