‘Docent cruciaal bij bevordering zelfregulerend leren’
Nieuws | de redactie
25 maart 2025 | Docenten die het zelfregulerend leren van hun studenten willen stimuleren, doen er goed aan om tijdens colleges hardop uit te spreken hoe ze zelf hun denken reguleren. Dat zei UM-hoogleraar Anique de Bruin tijdens een NRO-webinar over zelfregulerend leren. Inholland-onderzoeker Reneé Hendriks liet zien hoe de pabo van Inholland deze vaardigheid van studenten bevordert en ruimte geeft.

Zelfregulerend leren kun je niet zelfregulerend leren, betoogde Hogeschool Rotterdam-lector Patrick
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
Lectoraten moeten steeds vaker achter het geld aanlopen, waarschuwen lectoren
Nederland onderschat baten internationalisering door gebrekkige stayrate-metingen
Citatiebias remt loopbanen vrouwelijke wetenschappers, waarschuwt Delftse onderzoeker
Kies Europa, horen Amerikaanse wetenschappers – maar wie gaat dat betalen?
‘Laat praktijkonderzoekers het gat tussen wetenschap en samenleving dichten’
