‘Hoe leren in leergemeenschappen niet beperkt blijft tot studenten’

Opinie | door Sandra Wagemakers & Ina Tilma
8 april 2025 | Hoewel het de bedoeling is dat alle betrokken in een leergemeenschap lerende zijn, ligt de focus vaak op het leren van studenten, schrijven Sandra Wagemakers en Ina Tilma van Avans Hogeschool. Zij bieden acht handelingsperspectieven om ervoor te zorgen dat ook het leren van docenten en praktijkpartners centraal staat.
Beeld: Hivan Arvizu
In leergemeenschappen werken studenten tijdens hun studie samen aan maatschappelijke vraagstukken. H
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief! Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.

Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK