‘Hoe leren in leergemeenschappen niet beperkt blijft tot studenten’
Opinie | door Sandra Wagemakers & Ina Tilma
8 april 2025 | Hoewel het de bedoeling is dat alle betrokken in een leergemeenschap lerende zijn, ligt de focus vaak op het leren van studenten, schrijven Sandra Wagemakers en Ina Tilma van Avans Hogeschool. Zij bieden acht handelingsperspectieven om ervoor te zorgen dat ook het leren van docenten en praktijkpartners centraal staat.

In leergemeenschappen werken studenten tijdens hun studie samen aan maatschappelijke vraagstukken. H
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
Eerste Kamer stemt in met “aanval op de toekomst van onze jongeren”, aldus D66
‘Levensbeschouwing als antwoord op neoliberale prestatiedruk bij studenten’
‘Hoe leren in leergemeenschappen niet beperkt blijft tot studenten’
‘Gekaapt: hoe belangenverstrengeling de Utrechtse aanpak van fossiele samenwerking ondermijnt’
Minister waarschuwt voor meer bezuinigingen: ‘Vrees niet, het ergste moet nog komen’
