’Hoger onderwijs moet bij hybride werken rekening houden met beperkingen medewerkers’
Opinie | door gastauteurs
4 april 2025 | Voor velen in het hoger onderwijs is hybride werken een vooruitgang, maar medewerkers met een beperking kunnen tal van moeilijkheden tegenkomen. Dat is niet alleen hun probleem, maar ieders probleem, benadrukken onderzoekers van de Hogeschool van Amsterdam, Hogeschool Saxion en Zestor. Samen met een leergemeenschap van diverse organisaties ontwikkelden zij de toolkit ‘Inclusief Hybride Werken’. In dit artikel delen ze lessen en aanbevelingen.

Hybride werken, waarbij een deel van de tijd thuis en een deel op kantoor wordt gewerkt, heeft veel
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
Eerste Kamer stemt in met “aanval op de toekomst van onze jongeren”, aldus D66
‘Levensbeschouwing als antwoord op neoliberale prestatiedruk bij studenten’
‘Hoe leren in leergemeenschappen niet beperkt blijft tot studenten’
‘Gekaapt: hoe belangenverstrengeling de Utrechtse aanpak van fossiele samenwerking ondermijnt’
Minister waarschuwt voor meer bezuinigingen: ‘Vrees niet, het ergste moet nog komen’
