‘Levensbeschouwing als antwoord op neoliberale prestatiedruk bij studenten’ 

Nieuws | de redactie
9 april 2025 | Het omgaan met stress en studiedruk bij studenten wordt vaak te technocratisch benaderd, stellen onderzoekers van de VU en de Christelijke Hogeschool Ede. Er is juist een diepere, existentiële pedagogiek nodig waarin docenten een cruciale rol spelen door ook hun eigen onzekerheid zichtbaar te durven maken, betogen zij.
Het Zwijsengebouw op de Universiteit van Tilburg biedt ruimte voor reflectie en bezinning aan studenten en medewerkers. Foto: UvT
In een recent verschenen hoofdstuk in het boek “Onderwijs voorbij de meritocratie” (Radb
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief! Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.

Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK