De docent die de weg wijst, wordt allengs belangrijker in de impulsmaatschappij
Nieuws | door Frans van Heest
6 mei 2025 | Het curriculum moet niet draaien om het geven aan leerlingen en studenten wat ze vragen, maar om te bieden wat ze niet hebben gevraagd, of waar ze niet naar op zoek waren, zegt Gert Biesta. Hij staat stil bij de toekomst van het onderwijs, die niet verward moet worden met de toekomst van het leren in een impulsmaatschappij met flexibele leeromgevingen en gepersonaliseerd leren.

Gert Biesta, verbonden aan de Universiteit van Edinburgh en Maynooth University, heeft onderzoek ged
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
Cijferinflatie aan universiteiten neemt toe en maakt diploma’s minder waard
‘Academische banden zijn al verbroken door Israëlische universiteiten zelf. Nu wij nog’
- ScienceGuide
De docent die de weg wijst, wordt allengs belangrijker in de impulsmaatschappij
Afspraken met OCW zijn uitgewist alsof ze nooit hebben bestaan, stelt Tilburg University
