Door tussentijdse beheersingstoetsen presteren studenten beter en studeren ze meer
Nieuws | de redactie
26 juni 2025 | Toetsing kan op een effectieve manier worden ingezet om het leren van studenten te bevorderen door tussentijdse beheersingstoetsen te gebruiken, blijkt uit Amerikaans onderzoek. Studenten studeerden meer, hun cijfers gingen omhoog, ze ontwikkelden zelfregulatie, en het leek eerstegeneratiestudenten extra te helpen.

Toetsen kunnen niet alleen de kennis en vaardigheden van studenten in kaart brengen, maar ook een ro
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
“PVV met hun rancune is weg, waarom blijven bezuinigingen op onderwijs dan staan?”
‘Universiteiten maken zelf van het Engels iets elitairs’
Terwijl wetenschappelijk publicatielandschap wereldwijd verandert, kiest Nederland status quo
‘De Oudheidkunde vernieuwt zich’
“Niet uitspreken voor academische vrijheid maakt medeplichtig aan aanvallen erop”
