Studiesucces verbetert door toetsen te zien als leerkansen in plaats van beoordelingsmomenten 

Nieuws | de redactie
4 juni 2025 | Onderzoekers van de HAN beschrijven zes factoren waarmee opleidingen het leren van studenten kunnen veranderen en hun studiesucces kunnen verbeteren. Daarvoor is wel een paradigmaverandering nodig: toetsing moet niet alleen worden gezien als beoordelingsinstrument, maar veeleer als krachtig leermiddel. De onderzoekers beschrijven waaraan het nu schort en hoe dat kan worden verbeterd.
Foto HAN
Het onderzoek Jeroen van der Linden, Harry Stokhof, Martijn Peters, Marion van de Wijdeven en Tamara
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK