Voorzitter van de Review Commissie Hoger Onderwijs Frans van Vught vindt dat de zes hogescholen die een negatief oordeel kregen zich daar niet al te veel op moeten blindstaren. Van Vught benadrukt vooral het positieve beeld en wil nieuwe kwaliteitsafspraken.
|
|
Project Impact |
|
|
|
|
De nieuwe evaluatiesystematiek voor onderzoek van het UMC Utrecht kreeg onlangs internationale aandacht. ScienceGuide sprak met een van de ontwikkelaars Rinze Benedictus over de totstandkoming er van en hoe het UMC tot implementatie overgaat.
| | |
|
Baangarantie voor pabostudent |
|
|
|
|
Hogeschool iPabo slaat de handen ineen met schoolbesturen in de regio. Het primair onderwijs belooft studenten die in september 2017 starten met de 4-jarige opleiding leraar basisonderwijs aan Hogeschool iPabo een baan in het basisonderwijs na het behalen van het diploma.
| | |
|
Wat cultuur echt voor jongeren betekent |
|
|
|
|
Hanze-lector Evert Bisschop Boele wordt bijzonder hoogleraar 'Betekenis van Cultuurparticipatie' aan de Erasmus Universiteit. "Deze aanstelling biedt me de gelegenheid om een fundamentele onderlegger te creƫren voor het meer toegepast onderzoek dat ik bij het Kenniscentrum Kunst & Samenleving doe."
| | |
|
Tussen romantiseren en demoniseren |
|
|
|
|
Hoe verhouden inwoners zich tot de diversiteit in Rotterdam? Tina Rahimy gaat als lector Sociaal werk in de superdiverse stad op zoek naar het antwoord op die vraag. "We hebben een taal nodig om met elkaar op het scherpst van de snede discussie te kunnen voeren over essentiƫle verschillen in wereldbeelden."
| | |
|
Festival voor docenten ondernemerschap |
|
|
|
|
Op vrijdag 18 november organiseren de Dutch Centers for Entrepreneurship een festival voor docenten ondernemerschap. Het Festival of Entrepreneurial Learing (FOEL) biedt docenten de kans om zich te verdiepen en ervaring op te doen met nieuwe didactiek en het ontwerpen van een activerende leeromgeving.
| | |
|
Wie is uw lector van het jaar? |
|
|
|
|
Ook dit jaar gaan ISO en ScienceGuide samen weer op zoek naar de Lector van het Jaar. Als thema is dit jaar maatschappelijke ongelijkheid gekozen. Heeft uw hogeschool een inspirator in huis die dit thema in onderzoek en onderwijs op de agenda zet? Stuur dan voor 16 december uw voordracht in.
| | |
|