Wat werkt in het HO?

Nieuws | de redactie
30 januari 2006 |

Het Onderwijstechnologisch Expertisecentrum van de OU heeft in opdracht van SURF een dieptestudie uitgevoerd naar de succes- en faalfactoren van innovatieprojecten in het hoger onderwijs. De bevindingen zijn vastgelegd in het onderzoeksrapport ‘Determinants for Failure and Success of Innovation Projects: The Road to Sustainable educational Innovations’. Om vast te stellen welke factoren essentieel blijken te zijn voor het slagen van een project, hebben experts van acht afgeronde projecten van SURF Educatief de mate van succes vastgesteld. Hieruit bleken de drie clusters van factoren die een project in belangrijke mate kunnen maken of breken: toewijding/betrokkenheid, verwachtingen van betrokken partijen en schaal/complexiteit. Hoewel de leiders van de minder succesvolle projecten deze factoren als uiterst belangrijk beschouwen, hebben ze er significant minder rekening mee gehouden. Het volledige rapport vindt u hier.


Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
«

ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.

Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan

OK