De publieke waarde van het beroepsonderwijs

Nieuws | de redactie
22 juni 2006 | Kunnen we van leraren verwachten dat zij zich ontwikkelen tot ondernemende professionals? Valt deze verwachting te rijmen met het aloude zelfbeeld van een altruïstische professional? In zijn oratie betoogt hoogleraar Sjoerd Karsten (UvA) dat sommige prestatieprikkels wel tot betere resultaten kunnen leiden, maar tegelijkertijd ongewenste neveneffecten oproepen.

De nieuwe hoogleraar beleid en organisatie van het beroepsonderwijs pleit tevens voor het versterken van de gemeenschapszin onder de professionals binnen onderwijsinstellingen. Dit leidt tot vermindering van de coördinatieproblemen binnen grote organisaties en ook tot minder stress en meer arbeidsvoldoening.

Lees hier de oratie van prof. Karsten








«
Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK