Conferentie over Lissabondoelstelling
Momenteel heeft ongeveer 24% van de Nederlandse beroepsbevolking een hoger onderwijs diploma. In heel Europa en zeker ook in Nederland stromen kinderen van lage sociale afkomst nauwelijks door naar het hoger onderwijs. Velen vinden de investeringen in modern onderwijs absoluut onvoldoende. Waar zitten de knelpunten? En vooral: wat kunnen onderwijsonderzoekers feitelijk bijdragen om deze forse uitdaging aan te gaan? Oftewel: leiden hun door de Nederlandse of Europese belastingbetaler gefinancierde inspanningen tot bruikbare adviezen, inzichten, tools of een onderzoeksagenda die reëel zicht biedt op een oplossing van deze problemen? Er zijn er die beweren van niet, deze conferentie biedt de mogelijkheid om deze critici de mond te snoeren door overtuigend te etaleren dat Nederlands onderwijsonderzoek wel degelijk een maatschappelijke bijdrage van grote importantie oplevert. Een bijdrage die de vraag om een ruimer onderwijsonderzoeksbudget overtuigend kracht bij zet.
Sprekers zijn onder meer Dinand Webbink (CPB), Jeroen Bartelse (OCW) en Ankie Verlaan (UvA-HvA)
U vindt het programma hier
Meest Gelezen
