Onderscheiding voor zorg voor handicap
Nieuws | de redactie
21 augustus 2007 | In januari begon hij nattigheid te voelen: na afloop van hun jaarlijkse ‘midwintermeeting’ vroeg de American Association on Intellectual and Developmental Disabilities (AAIDD) of UM-onderzoeker Wil Buntinx een CV en nog wat andere informatie wilde aanleveren. Tijdens de 131e Annual Meeting in Atlanta werd de Maastrichtse geleerde de jaarlijkse AAIDD International Award geschonken. Een ‘life time achievement award’, of zoals hij het zelf liever noemt: ‘long time achievement award’. Want ondanks zijn bijna-pensioengerechtigde leeftijd (60) is Buntinx nog lang niet klaar met zijn werk.
Wil Buntinx dankt de AAIDD oeuvreprijs aan zijn inzet voor de professionalisering van de zorg voor mensen met verstandelijke beperkingen. Het gaat niet om één, maar vele verdiensten. Als je die onder één noemer zou willen vangen, dan is het dat hij een echte man van de praktijk is, maar altijd met een warm hart voor de wetenschap. Die koppeling is, ze
Wil Buntinx dankt de AAIDD oeuvreprijs aan zijn inzet voor de professionalisering van de zorg voor mensen met verstandelijke beperkingen. Het gaat niet om één, maar vele verdiensten. Als je die onder één noemer zou willen vangen, dan is het dat hij een echte man van de praktijk is, maar altijd met een warm hart voor de wetenschap. Die koppeling is, ze
De carrière van Wil Buntinx staat al sinds 1972 in het teken van de zorg voor mensen met verstandel
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
‘Zelfregie is noodzaak, anders vullen politici en de Onderwijsinspectie dat gat’
Linkse coalitie komt met plan om 1,6 miljard aan onderwijsbezuinigingen terug te draaien
‘Het zelfregie-bod is gebaseerd op politieke druk, niet op visie’
Aanleren verpleegkundige vaardigheden gebaat bij complexere oefenomgeving
Lectoraten moeten steeds vaker achter het geld aanlopen, waarschuwen lectoren
