25 jaar Hogeschool Leiden

De hogeschool is niet groot van omvang, maar heeft wel een steviginhoudelijk profiel op terreinen als bèta, laboratorium, jeugdzorgen leraren opleidingen. Ook bestuurlijk is zij opvallend steviggevestigd. Ooit zat Jaap de Hoop Scheffer in de Raad van Toezicht,bijvoorbeeld, en nu LUMC-prof en VVD-coryfee Jan AnthonieBruijn.
Bèta en Zorg
Op het bètaterrein heeft de hogeschool een voorlopersrol veroverd.De manier waarop men de instroom weet te versterken en dekwaliteit eveneens is recent geanalyseerd. Daaruit bleek dat dit”geen eendagsvlieg” van beleid is, maar een duurzaam
Op het terrein van de opvoeding en jeugdzorg werkt de hogeschoolaan uitdieping van de praktijkgerichte kennis op het gebied van deopvang en stimulering van kansen voor jongeren met lichteverstandelijke beperkingen. een nieuw lectoraat op dit
Duurrzaam en bloeiend
Duurzaamheid zal ook in de toekomst een wezenlijk thema zijn inbeleid en curricula van de hogeschool, zo werd dit najaarnadrukkelijk op de agenda gezet. Prof.dr.ir. Louise O. Fresco (UvA)benadrukte in haar openingsspeech tijdens deinterne conferentie over dit beleidsaccent dat het vooralbelangrijk is om de dialoog aan te gaan en je bewust te zijn van dekeuzes die je maakt. Zij wees er daarbij op, datduurzaamheid niet zwart-wit is en elke oplossing zijnvoor- en nadelen kent op dit gebied.
Tijdens de concferentie konden medewerkers van de HogeschoolLeiden bovendien hun persoonlijke voornemens op biologischafbreekbaar papier met bloemzaad schrijven. De bedoeling is dat hetbloemzaad wordt geplant rond de hogeschool en devoornemens voltooid zullen blijken wanneer de bloemengaan bloeien. Ook dit iets voor een groeizaam en bloemrijkjubileumjaar, kortom.
Meest Gelezen
PVV de grootste partij: grote gevolgen voor hoger onderwijs
‘Verplicht Nederlandstalig hoger onderwijs raakt ook Nederlandse studenten’
Duitsland wil het hoger onderwijs en de wetenschap verder internationaliseren
CDA en NSC botsen over internationale studenten
‘Toekomstige minister, geef docenten ruimte voor onderwijsinnovatie’
