Leerling en leraar profiteren van goede relatie

Nieuws | de redactie
18 januari 2011 | Jonge en oudere leerlingen presteren beter op school als ze een positieve relatie met hun leraar hebben. Dit geldt in het bijzonder voor kinderen uit lagere sociale milieus. UvA- en UU-onderzoekers onderzochten hoe de relatie tussen leerling en leraar de schoolprestaties kan beïnvloeden en hoe dit zich verhoudt tot het welbevinden van de docent.
Helma Koomen (UvA) leidde het onderzoek naar het belang van eengoede relatie tussen leraar en leerli
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK