ScienceGuide staat voor verdieping. Dit is het platform waar de actualiteit en achtergrond elkaar ontmoeten op een inhoudelijke en doordachte wijze. Onder het uitklapteken vind je dus een toelichting, geheugensteun of voetnoot die de redactie of de auteur toevoegt. Dit doen wij om ervoor te zorgen dat wij in onze artikelen grondig en gedetailleerd in kunnen gaan op belangrijke details, zonder de lezer kwijt te raken.
Hoe kan het leerproces gekraakt worden?
Verslag | de redactie
30 oktober 2017 | “Dokters kunnen een röntgenfoto nemen van een patiënt, maar leren is niet zo zichtbaar te maken. Je kunt geen foto nemen.” Professor Sanna Järvelä van de Universiteit van Oulu, Finland, probeert niettemin in kaart brengen hoe mensen hun leren reguleren. Ze vraagt daarbij hulp van collega’s wereldwijd.
(foto: John Hain)
Järvelä is de keynotespreker op de tweede dag van de Learning & Students Analytics Conference
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.