Betrokken medewerker levert concurrentievoordeel op
Nieuws | de redactie
16 juni 2006 | Investeren in opleiding en ontwikkeling van werknemers loont. Het vergroot de betrokkenheid bij hun bedrijf en kan tot concurrentievoordeel voor hun werkgever leiden. Dit blijkt uit onderzoek van de Universiteit Twente. Investeren in de opleiding en ontwikkeling van werknemers brengt risico’s met zich mee. Het kost geld en de kans bestaat dat een werknemer de organisatie verlaat voordat de investeringen zich hebben terugbetaald. Om dit te voorkomen moeten organisaties de affectieve betrokkenheid van medewerkers zien te vergroten.
Want een grote affectieve betrokkenheid leidt uiteindelijk tot concurrentievoordeel, aldus promovend
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
‘Living Labs schieten als paddenstoelen uit de grond, maar wat leren studenten er eigenlijk?’
Uit angst voor WIB onderzoekt UvA alvast privaat Engelstalig onderwijs
‘Universiteiten denken dat er veel steun is voor hun zaak, maar die is er niet’
Nieuwe bezuinigingen op ov-studentenkaart bedreigen keuzevrijheid studenten
“De bezuinigingen zijn historisch, maar deze stakingen ook”
