Verwarring over pedagogische waarden
Nieuws | de redactie
21 september 2006 | Wie is er verantwoordelijk voor de opvoeding van kinderen? Door ingrijpende gebeurtenissen zoals de moord op een leraar in Den Haag, klinkt vaker de oproep dat scholen meer aandacht moeten besteden aan normen en waarden. Er is echter grote onduidelijkheid over de precieze invulling van deze zogenaamde pedagogische taak.
Waar komt die verwarring over normen en waarden vandaan?
Waar komt die verwarring over normen en waarden vandaan?
In de Onderwijsmeter van 2006 wijzen ouders zichzelf aan als primaire overdragers van normen en waar
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
‘Uit naïviteit en gemakzucht heeft onderwijs zich laten inpakken door Big Tech’
‘Door minder verengelsing kunnen universiteiten verbinding met samenleving behouden’
Kamer vreest meer cyberaanvallen op hoger onderwijs na bezuinigingen
Hogeschool van Amsterdam legt samenwerking met fossiele industrie aan banden
Historische ongelijkheid tussen hbo en wo bemoeilijkt verwevenheid onderwijs en onderzoek