Intrinsieke motivatie verhoogt kwaliteit docent

Nieuws | de redactie
29 november 2006 | Er blijkt een interessante relatie te zijn tussen de motivatie van studenten om leraar te worden en hun verwachte loopbaan als leraar. Hoe meer studenten vanuit hun hart kiezen voor een lerarenopleiding – bijvoorbeeld minder vanuit de gedachte dat de opleiding makkelijk zou zijn of dat men later makkelijk in deeltijd kan werken- hoe meer zij studeren vanuit een gedrevenheid voor het vak. Studenten die vanuit deze motivatie studeren blijken ook betere leerkrachten te worden.
Daarnaast blijkt dat deze studenten een hogere verwachting hebben van de duur van hun loopbaan als l
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK