Intrinsieke motivatie verhoogt kwaliteit docent
Nieuws | de redactie
29 november 2006 | Er blijkt een interessante relatie te zijn tussen de motivatie van studenten om leraar te worden en hun verwachte loopbaan als leraar. Hoe meer studenten vanuit hun hart kiezen voor een lerarenopleiding – bijvoorbeeld minder vanuit de gedachte dat de opleiding makkelijk zou zijn of dat men later makkelijk in deeltijd kan werken- hoe meer zij studeren vanuit een gedrevenheid voor het vak. Studenten die vanuit deze motivatie studeren blijken ook betere leerkrachten te worden.
Daarnaast blijkt dat deze studenten een hogere verwachting hebben van de duur van hun loopbaan als l
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
Minister schrapt taaltoets niet, zegt hij tegen Kamer: “Haalt doelstelling WIB onderuit”
“Liefdeloze productiviteitseisen” bemoeilijken ouderschap voor jonge wetenschappers
‘Collega’s, opoffering Psychologie door UNL raakt ons allemaal’
“Betekenisvol praktijkgericht onderzoek in economisch domein kan niet toegepast zijn”
Universiteiten worden verder gekort, hogescholen krijgen er geld bij in de voorjaarsnota
