Branding voor kunstvak op de agenda
Nieuws |
de redactie
27 april 2007 | Het kunstonderwijs kent vele nuttige samenwerkingsvormen, maar Lidewij Edelkoort mist de cruciale. Op het HBO-Jaarcongres stelde de cheffin van de Design Academy voor te komen tot een echt ‘beeldmerk’ van het kunstvak. Dat zou de internationale herkenbaarheid van het Nederlandse kunstonderwijs aanzienlijk kunnen verhogen en overtuigender maken.
Daarmee zouden de academies, conservatoria en de kunstpraktijk meer talent naar ons land kunnen trekken en de attractie van het geheel van de Nederlandse kunstsector versterken.
“Ieder van ons doet voor zich daar het zijne aan, maar werken we inhoudelijk wel samen over de vraag wat het Nederlands kunstonderwijs zelf is? Als beeldmerk ontbreken we”. Edelkoort deed daarom de suggestie de ‘branding’ van het kunstonderwijs en de durf hier aan te beginnen op de agenda van het hbo en de kunstsector te zetten. Collega’s uit andere academies lieten aan ScienceGuide blijken dit agendapunt in elk geval intrigerend te vinden voor een inhoudelijk vervolgdebat.
Meest Gelezen
Internationale studenten Maastricht faliekant tegen verplichte cursus Nederlands
Alleen bèta’s tegen Erkennen en Waarderen
‘Digitalisering slecht voor staf- en studentenwelzijn’
VVD en CDA willen weer terug naar prestatiebekostiging in het hoger onderwijs
“Internationalisering van de universiteit moet geen zelflikkend ijsje worden”
