Kennis in context
Zij doen dat vanuit hun werkzaamheden voor de bestuurlijke werkgroep onderzoek HBO-raad. Daarmee sluiten zij aan bij en bouwen zij verder op het eerder in Thema verschenen tweeluik van Frans Leijnse, Jacqueline Hulst en Loek Vromans over de veranderende positie van de hogescholen. Ze nemen tevens stelling ten opzichte van de opvattingen van de Adviesraad voor het Wetenschaps- en Technologiebeleid met betrekking tot het onderzoek aan de hogescholen.
Onze maatschappij is sinds de Tweede Wereldoorlog is steeds sneller tempo veranderd. De samenleving wordt door velen getypeerd als kennissamenleving. We leven in een economie waarin kennis als belangrijkste productiefactor en als bron van innovatie onze welvaart genereert. Een belangrijk kenmerk van deze economie is dat die kennis steeds sneller veroudert. Dit wordt goed weergegeven door het begrip halfwaardetijd. Elke vijf tot zes jaar is de waarde van de kennis van een gemiddelde ingenieur gehalveerd (Timmermans, 2003: 20).
Kennis in Context. Onderzoek aan hogescholen.
Meest Gelezen
VVD botst met minister en linkse partijen over loting en selectie
Tien kandidaten uit het beroepsonderwijs voor de Groeifondscommissie
Minister komt met wet- en regelgeving om internationale instroom te beperken
'We stellen elkaar verkeerde vragen over ChatGPT'
ChatGPT is extra teken aan een wand die zwakker wordt
