ScienceGuide staat voor verdieping. Dit is het platform waar de actualiteit en achtergrond elkaar ontmoeten op een inhoudelijke en doordachte wijze. Onder het uitklapteken vind je dus een toelichting, geheugensteun of voetnoot die de redactie of de auteur toevoegt. Dit doen wij om ervoor te zorgen dat wij in onze artikelen grondig en gedetailleerd in kunnen gaan op belangrijke details, zonder de lezer kwijt te raken.
BrandAid
Nieuws |
de redactie
15 januari 2008 | Hoe kunnen producenten uit ontwikkelingslanden meer waarde creëren voor producten? Door zelf merken te bouwen, en de toegang tot westerse markten te optimaliseren door het gebruik van ebusiness. Dit blijkt uit onderzoek van Astrid de Jong en Marcel Brienen vanuit het lectoraat ebusiness van de hogeschool INHOLLAND.
Het onderzoek is getiteld Sustainable Development 2.0. How eBusinesscan support Third World Business Development. U leest het onderzoek hier.
Aanleiding tot het onderzoek is het idee dat producenten in ontwikkelingslanden veel meer waarde kunnen creëren door zelf merken te bouwen, en de toegang tot westerse markten kunnen optimaliseren door de inzet van ebusiness. Het initiatief BrandAid is eind 2006 op basis van dit idee gelanceerd. BrandAid wil vraag genereren door het opbouwen van een merk. Hiervoor is toegang tot de logistieke keten nodig en marketingkennis.