BrandAid
Nieuws |
de redactie
15 januari 2008 | Hoe kunnen producenten uit ontwikkelingslanden meer waarde creëren voor producten? Door zelf merken te bouwen, en de toegang tot westerse markten te optimaliseren door het gebruik van ebusiness. Dit blijkt uit onderzoek van Astrid de Jong en Marcel Brienen vanuit het lectoraat ebusiness van de hogeschool INHOLLAND.
Het onderzoek is getiteld Sustainable Development 2.0. How eBusiness can support Third World Business Development. U leest het onderzoek hier.
Aanleiding tot het onderzoek is het idee dat producenten in ontwikkelingslanden veel meer waarde kunnen creëren door zelf merken te bouwen, en de toegang tot westerse markten kunnen optimaliseren door de inzet van ebusiness. Het initiatief BrandAid is eind 2006 op basis van dit idee gelanceerd. BrandAid wil vraag genereren door het opbouwen van een merk. Hiervoor is toegang tot de logistieke keten nodig en marketingkennis.
Meest Gelezen
Wederom intimidatie van journalisten door universiteit, nu in Delft
‘Burgerschapsonderwijs moet ook verplicht worden in hbo en wo’
Raad van State: laat taaltoets nog niet gelden voor hbo-opleidingen
Vrouwen houden universiteit draaiende, maar krijgen daarvoor geen waardering
Extra geld voor bètafaculteiten is daar nooit terechtgekomen