Succesfactoren bij fusies
Nieuws | de redactie
21 januari 2008 | Werknemers zijn de beslissende factor bij het slagen of falen van een fusie. Een ondermijning van de identiteit van werknemers en hun identificatie met de nieuwe organisatie na een fusie kan leiden tot negatieve effecten. Voorbeelden hiervan zijn hogere ontslagcijfers, verminderde prestaties en polarisatie tussen de werknemers van de twee fusiepartners. Dat stelt Jantine van Netten, studente Psychologie aan de Universiteit van Amsterdam, in haar scriptie Een sociaal perspectief op fusies en overnames: de invloed van een fusie op de identiteit van werknemers .
Meer dan de helft van alle fusies en overnames faalt en financiële factoren zijn zeker niet de enig
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu