Strenge en meer externe toetsing lerarenopleidingen

Nieuws | de redactie
5 juni 2009 | De Onderwijsraad wil het maatschappelijk vertrouwen in de kwaliteit van lerarenopleidingen versterken. In 'Kwaliteitsborging van het eindniveau van aanstaande leraren' wordt gepleit voor minder versnippering van de opleidingen en voor meer externe input - ook vanuit lectoraten - in de beoordeling van de vakkennis daarin. En de accreditatie van de opleidingen moet streng blijven.
De raad gaat daarbij in de eerste plaats in op de examinering van de vakkenniscomponent van de lerar
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK