Taalachterstand en voorlezen
Nieuws | de redactie
14 juni 2010 | Ondanks gelijke leervermogens hebben Turkse en Marokkaanse kinderen in hun eerste taal en het Nederlands een taalachterstand. Of er thuis meer Turks, Marokkaans of Nederlands gesproken wordt, speelt verrassend genoeg geen rol bij hun schooltaalvaardigheid. Wel veel voorlezen en praten thuis, blijkt uit UU-onderzoek.
Praten en voorlezen NWO-onderzoeker Anna Scheele promoveerde op 11 juni hieroverin Utrecht. Hoe
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee?
Klik hier voor login. Geen abonnee?
Abonneer nu