Bouwen op het water
Het drijvend paviljoen dat inmiddels in de Rotterdams Rijnhavenligt is het meest tot de verbeelding sprekende voorbeeld van desamenwerking tussen bedrijven, studenten en overheid. In deinnovatieteams wordt gewerkt vanuit de vraag van de ondernemer. Datkan marktonderzoek zijn, maar ook het actief meewerken in deontwikkeling en het ontwerpen van nieuwe producten.
Op 17 juni jongstleden vond de afsluitende bijeenkomst waarinwerd teruggeblikt op twee jaar innovatieteams en vooruitgekekennaar nieuwe mogelijkheden. Sprekers als Lex Sanou van Het PlatformBeroepsonderwijs dat een belangrijke bijdrage aan het succesvan de innovatieteams leverde, keek naar de belangrijkste ‘lessonslearned’ van de verschillende projecten.
De projecten waaraan de innovatieteams deelnamen waren zeeruiteenlopend van aard. Naast het eerder genoemde drijvendepaviljoen werd er ook gewerkt aan onder meer een Rotterdamsebijdrage aan de Shell Eco-marathon (zie
Het boekje waarin de belangrijkste innovaties te vinden zijn ishier te vinden.
Meest Gelezen
Wederom intimidatie van journalisten door universiteit, nu in Delft
‘Burgerschapsonderwijs moet ook verplicht worden in hbo en wo’
Raad van State: laat taaltoets nog niet gelden voor hbo-opleidingen
Vrouwen houden universiteit draaiende, maar krijgen daarvoor geen waardering
Extra geld voor bètafaculteiten is daar nooit terechtgekomen