Haren profiteert van Project X
Dat de bekendheid van het dorp Haren na Project X is toegenomen ligt voor de hand. Uit onderzoek van de Hanzehogeschool Groningen blijkt nu, dat er maar een beperkte overdracht van negatieve associaties van Project X op Haren heeft plaatsgevonden.
Per saldo kansen
Bij de gemiddelde Nederlander hebben de relletjes en alles wat er een jaar geleden gebeurde geen effect op de woonaantrekkelijkheid van dit dorp. Dit betekent dat Project X Haren per saldo kansen voor Haren biedt.
Dit zijn de belangrijkste uitkomsten van een onderzoek naar imagoschade, dat vandaag wordt gepresenteerd bij de lancering van Marklinq, de nieuwe verbinding tussen de Hanzehogeschool Groningen en het bedrijfsleven. Het onderzoek vond plaats in juni 2013 en stond onder leiding van lector Marketing Karel Jan Alsem.. De vragenlijst werd ingevuld door ruim 400 Nederlanders, een representatieve steekproef.
In het onderzoek bleek ook een sterk verband tussen bekendheid en waardering: als mensen een regio niet kennen, lijkt het al snel niets. Beleidsmakers zouden uit oogpunt van regiomarketing van de hogere bekendheid kunnen profiteren door de goede eigenschappen van Haren – zoals het groene karakter – meer uit te dragen.
Meest Gelezen
Wederom intimidatie van journalisten door universiteit, nu in Delft
‘Burgerschapsonderwijs moet ook verplicht worden in hbo en wo’
Raad van State: laat taaltoets nog niet gelden voor hbo-opleidingen
Vrouwen houden universiteit draaiende, maar krijgen daarvoor geen waardering
Extra geld voor bètafaculteiten is daar nooit terechtgekomen