Nieuw gezicht voor Oude Haven
De Rotterdamse Oude Haven gaat stevig op de schop. Zo komt er een nieuw plein met nieuwe horeca, een design hotel en een kantoor aan de Blaakzijde van het gebied. De studenten van de Willem de Kooning Academie krijgen een eigen pop-up office van waar uit zij hun bijdrage gaan leveren aan het op de kaart zetten van het vernieuwde gebied.
Ontwikkelaar Maasstede Vastgoed Ontwikkeling, hotelketen citizenM en marketingbureau Poet|Farmer, allen betrokken bij de marketing en communicatie van het gebied, hebben de hulp ingeroepen van 12 vierdejaars studenten van de minor Citybranding.
Zichtbaar maken van locatie
De studenten zijn vorige week van start gegaan in het onderzoeksgebied, waar ze hun eerste stappen zetten in het creatief ondernemerschap. Deze niet-alledaagse werkvorm is mogelijk gemaakt door Maasstede, die de werkruimte ter beschikking stelt. Poet|Farmer en citizenM begeleiden de studenten inhoudelijk.
De Oude Haven is de eerste en oudste haven van Rotterdam en geniet bekendheid vanwege het uitgaansleven, de Kubuswoningen en Europa’s eerste wolkenkrabber ‘Het Witte Huis’. Projectontwikkelaar Maasstede legt momenteel de laatste hand aan de ontwikkeling van het plein.
Rondom het plein komen diverse horeca en het internationaal vermaarde designhotel citizenM, dat in december haar opening viert. Het doel is om van de Oude Haven een inspirerende locatie te maken, die voorziet in de behoeftes van bewoners, bedrijven en bezoekers.
Meest Gelezen
Masterstudenten in het hbo worstelen met academisch schrijven en onderzoek
“Ik zal niet de meest populaire onderwijsminister zijn”
Stop met studentevaluaties: ze bedreigen de academische vrijheid
“Langstudeerboete raakt kern van hoger onderwijs”
CvB Erasmus Universiteit weigert tweetalig te vergaderen met medezeggenschap