Rankings creëren een verdraaid beeld van kwaliteit
Interview | de redactie
25 mei 2021 | Welk effect hebben rankings op het beleid en het onderwijs van instellingen? Na twee jaar als student-assistent Policy en Rankings bij de Universiteit Maastricht te hebben gewerkt, besloot Tessa Groen deze vraag in haar masterscriptie te onderzoeken. Het bezorgde haar een nominatie voor de Hoger Onderwijs Scriptieprijs van de LSVb en ScienceGuide, die op 2 juni door demissionair minister Van Engelshoven wordt uitgereikt. “Als je met die rankings hebt gewerkt, werpt dat een ander licht op opleidingen en universiteiten die hoog in de rankings staan.”

Bij het bureau Policy en Rankings hield Groen zich als student-assistent twee jaar lang bezig met he
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
Minister weigert onderzoek naar commerciële banden hoogleraren Fiscaal Recht, Senaat misnoegd
“Een wetenschapper is activistisch namens de hele wetenschap”
Europa opent voorzichtig de armen voor Amerikaanse wetenschappers
“Tussen theorie en praktijk zit nog heel veel, leer ik mijn studenten”
‘Living Labs schieten als paddenstoelen uit de grond, maar wat leren studenten er eigenlijk?’
