Rankings creëren een verdraaid beeld van kwaliteit
Interview | de redactie
25 mei 2021 | Welk effect hebben rankings op het beleid en het onderwijs van instellingen? Na twee jaar als student-assistent Policy en Rankings bij de Universiteit Maastricht te hebben gewerkt, besloot Tessa Groen deze vraag in haar masterscriptie te onderzoeken. Het bezorgde haar een nominatie voor de Hoger Onderwijs Scriptieprijs van de LSVb en ScienceGuide, die op 2 juni door demissionair minister Van Engelshoven wordt uitgereikt. “Als je met die rankings hebt gewerkt, werpt dat een ander licht op opleidingen en universiteiten die hoog in de rankings staan.”

Bij het bureau Policy en Rankings hield Groen zich als student-assistent twee jaar lang bezig met he
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
“PVV met hun rancune is weg, waarom blijven bezuinigingen op onderwijs dan staan?”
‘Universiteiten maken zelf van het Engels iets elitairs’
Terwijl wetenschappelijk publicatielandschap wereldwijd verandert, kiest Nederland status quo
‘De Oudheidkunde vernieuwt zich’
“Niet uitspreken voor academische vrijheid maakt medeplichtig aan aanvallen erop”
