“We moeten echt stoppen met alles in een curriculum proppen”
Interview | door Michiel Bakker
13 juni 2023 | Bij innovaties in het onderwijs moet beter worden nagedacht over de duurzame implementatie ervan zegt Peggy Lambriex-Schmitz (Zuyd Hogeschool. Zij promoveerde bij de Universiteit Maastricht op onderzoek naar de verduurzaming van onderwijsinnovaties. Als opleidingsmanager weet ze hoe lastig dat kan zijn. Ze pleit voor legere curricula, gedegen innovatieprocessen en de moed om te experimenteren. “Als een pilot in het onderwijs mislukt, gaat er niemand dood.”

Peggy Lambriex-Schmitz, opleidingsmanager bij de Academie voor Logopedie en onderzoeker bij het Lect
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
‘Zelfregie is noodzaak, anders vullen politici en de Onderwijsinspectie dat gat’
Linkse coalitie komt met plan om 1,6 miljard aan onderwijsbezuinigingen terug te draaien
‘Het zelfregie-bod is gebaseerd op politieke druk, niet op visie’
Aanleren verpleegkundige vaardigheden gebaat bij complexere oefenomgeving
Lectoraten moeten steeds vaker achter het geld aanlopen, waarschuwen lectoren
