“We moeten echt stoppen met alles in een curriculum proppen”
Interview | door Michiel Bakker
13 juni 2023 | Bij innovaties in het onderwijs moet beter worden nagedacht over de duurzame implementatie ervan zegt Peggy Lambriex-Schmitz (Zuyd Hogeschool. Zij promoveerde bij de Universiteit Maastricht op onderzoek naar de verduurzaming van onderwijsinnovaties. Als opleidingsmanager weet ze hoe lastig dat kan zijn. Ze pleit voor legere curricula, gedegen innovatieprocessen en de moed om te experimenteren. “Als een pilot in het onderwijs mislukt, gaat er niemand dood.”

Peggy Lambriex-Schmitz, opleidingsmanager bij de Academie voor Logopedie en onderzoeker bij het Lect
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
Eerste Kamer wil pas over OCW-begroting debatteren na uitwerking bezuinigingsplan
‘Het zou fijn zijn als studenten tijdens de stakingen nog onderwijs kunnen volgen’
‘Vijf uitdagingen voor Erkennen en Waarderen op de universiteit’
‘Europees hoger onderwijs moet zich teweerstellen tegen nationalistische golf’
Inloggen
