Student die verdieping zoekt wordt afgestraft door toetscultuur
Nieuws | de redactie
3 mei 2021 | De huidige curricula binnen het hoger onderwijs rekenen studenten af op hun toetsresultaten. Daarom moeten toetscijfers minder zwaar meewegen en moeten toetsformats en toetsnormen niet van tevoren bekend zijn, zodat studenten niet worden gemotiveerd om strategisch te studeren en zich ook op normaliter ongetoetste leerdoelen moeten richten, zeggen onderzoekers van de Erasmus Universiteit en het Erasmus MC.
Ons toets-gerichte onderwijssyteem heeft een probleem, stellen onderzoekers van de Erasmus Universit
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
‘Uit naïviteit en gemakzucht heeft onderwijs zich laten inpakken door Big Tech’
‘Door minder verengelsing kunnen universiteiten verbinding met samenleving behouden’
Kamer vreest meer cyberaanvallen op hoger onderwijs na bezuinigingen
Hogeschool van Amsterdam legt samenwerking met fossiele industrie aan banden
Historische ongelijkheid tussen hbo en wo bemoeilijkt verwevenheid onderwijs en onderzoek