‘Online leergemeenschappen hinderen integratie eerstejaarsstudenten’
Nieuws | de redactie
15 september 2023 | De sociale saamhorigheid bij studenten heeft te lijden onder digitaal onderwijs. Doordat zij elkaar online minder leren kennen, kunnen studenten elkaar minder emotionele en academische steun bieden. Dit heeft negatieve invloed op hun participatie, zo concludeert onderzoek onder studenten Farmacie aan de Universiteit Utrecht (UU) tijdens de coronacrisis. Docenten waren juist een steunpunt voor studenten in online onderwijs, maar instellingen zouden meer moeten doen voor de integratie van eerstejaarsstudenten. Het fysieke klaslokaal blijft de ideale omgeving daartoe.

Leergemeenschappen voor coronacohortDe UU-onderzoekers hebben veertien bachelorstudenten Farmacie ui
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
Eerste Kamer stemt in met “aanval op de toekomst van onze jongeren”, aldus D66
‘Levensbeschouwing als antwoord op neoliberale prestatiedruk bij studenten’
‘Hoe leren in leergemeenschappen niet beperkt blijft tot studenten’
‘Gekaapt: hoe belangenverstrengeling de Utrechtse aanpak van fossiele samenwerking ondermijnt’
Minister waarschuwt voor meer bezuinigingen: ‘Vrees niet, het ergste moet nog komen’
