‘Online leergemeenschappen hinderen integratie eerstejaarsstudenten’
Nieuws | de redactie
15 september 2023 | De sociale saamhorigheid bij studenten heeft te lijden onder digitaal onderwijs. Doordat zij elkaar online minder leren kennen, kunnen studenten elkaar minder emotionele en academische steun bieden. Dit heeft negatieve invloed op hun participatie, zo concludeert onderzoek onder studenten Farmacie aan de Universiteit Utrecht (UU) tijdens de coronacrisis. Docenten waren juist een steunpunt voor studenten in online onderwijs, maar instellingen zouden meer moeten doen voor de integratie van eerstejaarsstudenten. Het fysieke klaslokaal blijft de ideale omgeving daartoe.
Leergemeenschappen voor coronacohortDe UU-onderzoekers hebben veertien bachelorstudenten Farmacie ui
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu