‘Afdwalen van gedachten bij bekijken instructiefilmpje kan nuttig zijn’
Nieuws | de redactie
3 april 2024 | Bij het ontwerp van instructiefilmpjes in het hoger onderwijs wordt veel nagedacht over het betrekken van de student en het vasthouden van diens aandacht. Het structureren van filmpjes kan het afdwalen van gedachten echter bevorderen, en afdwalende gedachten kunnen juist nuttig zijn, suggereert Duits onderzoek.

Online instructiefilmpjes hebben, zeker na de coronacrisis, een steeds vastere plek gekregen binnen
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
‘Living Labs schieten als paddenstoelen uit de grond, maar wat leren studenten er eigenlijk?’
Uit angst voor WIB onderzoekt UvA alvast privaat Engelstalig onderwijs
‘Universiteiten denken dat er veel steun is voor hun zaak, maar die is er niet’
Nieuwe bezuinigingen op ov-studentenkaart bedreigen keuzevrijheid studenten
“De bezuinigingen zijn historisch, maar deze stakingen ook”
