Digikloof begint al jong
Nieuws |
de redactie
11 september 2006 | Tussen hoogopgeleide twintigers en dertigers bestaan duidelijke verschillen in hun multimediagebruik: de jonge generatie chat per msn, terwijl de oudere generatie vooral per mail communiceert. Twintigers ‘doen’ het via msn (47%) of Hyves (74%), dertigers via mail (63% meer dan 15 per dag) en sms (16% bijna tien per dag). Dertigers proberen via serieuze sites professionele contacten te leggen, zoals Linkedin.com of Openbc.com.
Ze vinden een PDA of Blackberry onmisbaar voor hun werk (41%), de twintiger heeft minder geld voor gadgets (26%). Marktplaats (44%) en Funda (25% vs 12) trekken veel meer dertigers. Die generatie heeft weer geen tijd om filmpjes te bekijken op Youtube of cd’s te downloaden, zoals de twintigers. De dertiger zit duidelijk schaarser in zijn tijd en gaat efficiënter om met multimediale mogelijkheden dan de twintigers. Eenderde van alle respondenten heeft een ringtone op zijn mobiel gedownload, terwijl eenvijfde altijd een USB-stick met vakantiefoto’s meesleept..
Zie voor de volledige onderzoeksresultaten www.carp.nl.
Meest Gelezen
Wederom intimidatie van journalisten door universiteit, nu in Delft
‘Burgerschapsonderwijs moet ook verplicht worden in hbo en wo’
Extra geld voor bètafaculteiten is daar nooit terechtgekomen
Raad van State: laat taaltoets nog niet gelden voor hbo-opleidingen
Vrouwen houden universiteit draaiende, maar krijgen daarvoor geen waardering