ScienceGuide staat voor verdieping. Dit is het platform waar de actualiteit en achtergrond elkaar ontmoeten op een inhoudelijke en doordachte wijze. Onder het uitklapteken vind je dus een toelichting, geheugensteun of voetnoot die de redactie of de auteur toevoegt. Dit doen wij om ervoor te zorgen dat wij in onze artikelen grondig en gedetailleerd in kunnen gaan op belangrijke details, zonder de lezer kwijt te raken.
Reclame in de bus werkt
Nieuws |
de redactie
14 mei 2009 | Folders in de bus blijven juist in recessietijd effectieve reclame, zo blijkt uit onderzoek van Frank Quix (UvA).
Op de ‘dag van de brievenbusreclame’, 12 mei, presenteerde hij de analyse dat folders rondbrengen een goede marketingstrategie is voor bedrijven, die in de crisis hun kosten moeten beperken.
Folders zijn bijna net zo effectief als televisiereclame, alleen dan een stuk goedkoper, is zijn conclusie. Bovendien is de ergernisfactor laag, zeker vergeleken bij de dure tv-spots. 33 % van de respondenten blijkt folders leuk te vinden, slechts 11,5 % noemt ze irritant. Liefst 46 % vindt tv-spotjes ergerniswekkend en meer dan de helft van de mensen verafschuwt internetreclame.