Wie is er bang voor de creatieve industrie?

Nieuws | de redactie
16 januari 2008 | Als het kunstonderwijs niet op korte termijn werk maakt van de 3e cyclus, het onderzoek in de kunst, zal hij marginaliseren en over 10 jaar overvleugeld zijn door scholen voor de Creative Industries. Hanze-lector Maarten Regouin analyseert de opkomst van de creatieve industrie in het hoger onderwijs. Die roept ook vragen op voor het kunstonderwijs: hoe verhouden kenniscreatie en creativiteit zich tot elkaar in de kunstensector? Zijn kunstproductie en kenniscreatie synoniemen? 
De beeldende kunstenaar, de componist, de choreograaf, de ontwerper, de architect heeft alleen besta
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief! Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.

Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.

Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu


«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK