Hoogleraren zouden geen werkgroepen moeten geven
Interview | door Sicco de Knecht
17 september 2019 | Of een werkgroepdocent nu hoogleraar is of student, het maakt weinig uit voor het cijfer dat studenten behalen. "Wat ik vreemd vind is dat we nog steeds hoogleraren inzetten om werkgroepen te geven," zegt onderzoeker Jan Feld (Victoria University of Wellington) die becijfert dat een kostenbesparing van meer dan 40 procent mogelijk is.

Het is een van de meest aangehaalde en zorgwekkende universitaire statistieken: de dalende staf/stud
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Literatuurverwijzingen
Are professors worth it? The value-added and costs of tutorial instructors.
Jan Feld, Nicolás Salamanca & Ulf Zölitz (2018) – Discussion paper series (link).
Students are almost as effective as professors in university teaching.
Jan Feld, Nicolás Salamanca & Ulf Zölitz (2019) – Discussion paper series (link).
Meest Gelezen
Eerste Kamer stemt in met “aanval op de toekomst van onze jongeren”, aldus D66
‘Levensbeschouwing als antwoord op neoliberale prestatiedruk bij studenten’
‘Hoe leren in leergemeenschappen niet beperkt blijft tot studenten’
‘Gekaapt: hoe belangenverstrengeling de Utrechtse aanpak van fossiele samenwerking ondermijnt’
Minister waarschuwt voor meer bezuinigingen: ‘Vrees niet, het ergste moet nog komen’
