Lerarenopleiders hebben niet genoeg tijd voor leesonderwijs

Nieuws | de redactie
23 november 2021 | Lerarenopleiders en docenten in Nederland in Vlaanderen voelen de urgentie om studenten en scholieren beter te leren lezen, maar kunnen hiervan geen werk maken wegens tijdgebrek en een overvol curriculum. Dat blijkt uit onderzoek van de Nederlandse Taalunie.
“Als goed voorbeeld noemen de onderzoekers de pabo van NHL Stenden. Daar lezen studenten minstens dertig jeugdboeken per opleidingsjaar.” Beeld: Rodnae productions.
De Vlaams-Nederlandse Taalraad Begrijpend Lezen, onderdeel van de Nederlandse Taalunie, heeft onderz
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK