In leergemeenschappen botsen publieke en private belangen
Nieuws | de redactie
7 augustus 2023 | Publieke en private partners hebben sterk verschillende motieven om leergemeenschappen in het hbo op te zetten. Waar het werkveld de samenwerking ziet als een vorm van werving en branding, zijn opleidingen eerder uit op kwaliteitsverbetering, zo blijkt uit onderzoek van Fontys Hogeschool. Beide partijen hebben interesse in de ontwikkeling van studenten, maar om verschillende redenen: als toekomstig personeel of als probleemoplossers. Ontwikkeling van docenten blijft onderbelicht.

Binnen het hbo is er de laatste jaren een sterke groei van het aantal leergemeenschappen. Via deze v
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
“PVV met hun rancune is weg, waarom blijven bezuinigingen op onderwijs dan staan?”
‘Universiteiten maken zelf van het Engels iets elitairs’
Terwijl wetenschappelijk publicatielandschap wereldwijd verandert, kiest Nederland status quo
‘De Oudheidkunde vernieuwt zich’
“Niet uitspreken voor academische vrijheid maakt medeplichtig aan aanvallen erop”
