In leergemeenschappen botsen publieke en private belangen 

Nieuws | de redactie
7 augustus 2023 | Publieke en private partners hebben sterk verschillende motieven om leergemeenschappen in het hbo op te zetten. Waar het werkveld de samenwerking ziet als een vorm van werving en branding, zijn opleidingen eerder uit op kwaliteitsverbetering, zo blijkt uit onderzoek van Fontys Hogeschool. Beide partijen hebben interesse in de ontwikkeling van studenten, maar om verschillende redenen: als toekomstig personeel of als probleemoplossers. Ontwikkeling van docenten blijft onderbelicht.
Beeld: Cytonn
Binnen het hbo is er de laatste jaren een sterke groei van het aantal leergemeenschappen. Via deze v
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK