Niet alleen uitspraak van Engels door Nederlandse docenten vergt verbetering
Nieuws | de redactie
3 augustus 2023 | Nederlandse docenten die Engelstalig universitair onderwijs geven, maken allerlei taalkundige fouten in hun lessen. Dat blijkt uit het proefschrift van Klazien Tilstra. Zij onderzocht welke competenties docenten nodig hebben om goed les te geven in het Engels en waar het vaak fout gaat. Het veelvuldig maken van fouten schaadt niet alleen de autoriteit van de docent, het leidt ook makkelijk tot misverstanden en ondermijnt de begrijpelijkheid van de les.

Gedurende haar promotieonderzoek onderzocht Tilstra met welke taalkundige en communicatieve uitdagin
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
“PVV met hun rancune is weg, waarom blijven bezuinigingen op onderwijs dan staan?”
‘Universiteiten maken zelf van het Engels iets elitairs’
Terwijl wetenschappelijk publicatielandschap wereldwijd verandert, kiest Nederland status quo
‘De Oudheidkunde vernieuwt zich’
“Niet uitspreken voor academische vrijheid maakt medeplichtig aan aanvallen erop”
