Niet alleen uitspraak van Engels door Nederlandse docenten vergt verbetering
Nieuws | de redactie
3 augustus 2023 | Nederlandse docenten die Engelstalig universitair onderwijs geven, maken allerlei taalkundige fouten in hun lessen. Dat blijkt uit het proefschrift van Klazien Tilstra. Zij onderzocht welke competenties docenten nodig hebben om goed les te geven in het Engels en waar het vaak fout gaat. Het veelvuldig maken van fouten schaadt niet alleen de autoriteit van de docent, het leidt ook makkelijk tot misverstanden en ondermijnt de begrijpelijkheid van de les.
Gedurende haar promotieonderzoek onderzocht Tilstra met welke taalkundige en communicatieve uitdagin
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
‘Uit naïviteit en gemakzucht heeft onderwijs zich laten inpakken door Big Tech’
‘Door minder verengelsing kunnen universiteiten verbinding met samenleving behouden’
Kamer vreest meer cyberaanvallen op hoger onderwijs na bezuinigingen
Hogeschool van Amsterdam legt samenwerking met fossiele industrie aan banden
Historische ongelijkheid tussen hbo en wo bemoeilijkt verwevenheid onderwijs en onderzoek