‘Bevoorrechte student ontwikkelt moeilijker empathie met mensen in armoede’
Nieuws | de redactie
29 november 2023 | Hoe kan men studenten middels een simulatie van armoede empathie laten ontwikkelen met mensen die in armoede leven? Door het economisch, cultureel, sociaal en menselijk kapitaal van studenten in de simulatie onbruikbaar te maken. Dat blijkt uit onderzoek vanuit het Leiden University College. Wie studenten wil verlossen van de houding: ‘ik zou een betere arme zijn dan jij’, vindt in hun armoede-simulatie een goed medicijn.
Hoe leer je studenten op een respectvolle, invoelende manier omgaan met mensen die leven in armoede?
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 85, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
‘Uit naïviteit en gemakzucht heeft onderwijs zich laten inpakken door Big Tech’
‘Door minder verengelsing kunnen universiteiten verbinding met samenleving behouden’
Kamer vreest meer cyberaanvallen op hoger onderwijs na bezuinigingen
Hogeschool van Amsterdam legt samenwerking met fossiele industrie aan banden
Historische ongelijkheid tussen hbo en wo bemoeilijkt verwevenheid onderwijs en onderzoek