‘Huidig burgerschapsonderwijs laat te weinig ruimte voor andere opvattingen’

Nieuws | de redactie
15 december 2023 | Burgerschapsonderwijs is niet de enige manier om leerlingen en studenten democratische waarden bij te brengen. De huidige vorm laat echter weinig ruimte voor andere visies op democratie, onderwijs en de betrokkenheid van ouders en gemeenschappen bij de ontwikkeling van democratische vaardigheden. Dat schrijft promovendus Pieter van Rees (RUG) in zijn proefschrift. Met de geforceerde standaardisering en normalisering vormt het burgerschapsonderwijs een voorbeeld voor bredere problemen in het onderwijs, schrijft hij.
Beeld: Edmond Dantès
In zijn proefschrift onderzoekt Van Rees de wetenschappelijke bestudering van het democratische burg
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK