‘Huidig burgerschapsonderwijs laat te weinig ruimte voor andere opvattingen’
Nieuws | de redactie
15 december 2023 | Burgerschapsonderwijs is niet de enige manier om leerlingen en studenten democratische waarden bij te brengen. De huidige vorm laat echter weinig ruimte voor andere visies op democratie, onderwijs en de betrokkenheid van ouders en gemeenschappen bij de ontwikkeling van democratische vaardigheden. Dat schrijft promovendus Pieter van Rees (RUG) in zijn proefschrift. Met de geforceerde standaardisering en normalisering vormt het burgerschapsonderwijs een voorbeeld voor bredere problemen in het onderwijs, schrijft hij.

In zijn proefschrift onderzoekt Van Rees de wetenschappelijke bestudering van het democratische burg
Alleen de koppen lezen, maar de informatie missen? Voor € 450, - per jaar krijgt u onbeperkt toegang tot het platform en ontvangt u iedere week een nieuwsbrief!
Het is mogelijk dat de organisatie waaraan u bent verbonden, een collectief abonnement heeft.
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Hier kunt u zien of uw werkgever al een collectief abonnement heeft. In dat geval kunt u zich kosteloos registeren.
Al individueel abonnee? Klik hier voor login. Geen abonnee? Abonneer nu
Meest Gelezen
Minister weigert onderzoek naar commerciële banden hoogleraren Fiscaal Recht, Senaat misnoegd
“Een wetenschapper is activistisch namens de hele wetenschap”
Europa opent voorzichtig de armen voor Amerikaanse wetenschappers
“Tussen theorie en praktijk zit nog heel veel, leer ik mijn studenten”
‘Living Labs schieten als paddenstoelen uit de grond, maar wat leren studenten er eigenlijk?’
