‘Model toont belang samenwerking in teams bij Design-Based Education’

Opinie | door Hanneke Assen & Migchiel van Diggelen
25 maart 2024 | Bij Design-Based Education (DBE) is de samenwerking in teams nog belangrijker dan bij conventioneel onderwijs, ontdekten NHL Stenden-onderzoekers Hanneke Assen en Migchiel van Diggelen. Zij ontwierpen daarom een model waarin de taken en activiteiten van docenten in DBE niet individueel worden benaderd, maar vanuit het team. Dat model moet voor teams inzichtelijk maken welke taken en activiteiten nodig zijn voor het aanbieden van kwalitatief goed onderwijs.
DBE Team model
Beeld: Jason Goodman
In het hoger onderwijs is steeds meer erkenning voor de cruciale rol van vraagstukken uit het werkve
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.

Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.

«
ScienceGuide is bij wet verplicht je toestemming te vragen voor het gebruik van cookies.
Lees hier over ons cookiebeleid en klik op OK om akkoord te gaan
OK