Klant kennisbasis software
Omdat een softwareproduct nooit af is en de wensen van klanten altijd blijven veranderen, verbeteren productsoftwarebedrijven hun product continu. Dat betekent voor klanten dat zij voortdurend nieuwe functionaliteiten krijgen toegestuurd in de vorm van updates. Productsoftwarebedrijven kiezen er meestal voor hun updates voor alle klanten beschikbaar te stellen. Het promotieonderzoek van Slinger Jansen richt zich op het verbeteren van dit klant-configuratie-updateproces.
Het updaten van een softwareproduct is complex, omdat de producten op allerlei verschillende platformen en systemen geïnstalleerd kunnen worden. Daarnaast willen klanten dat het softwaresysteem blijft draaien tijdens de update. Het updaten is te vergelijken met het vervangen van onderdelen in een rijdende auto. Slechts 34% van de Nederlandse productsoftwarefabrikanten is in staat een dergelijke update uit te voeren voor hun eigen product.
Zolang productsoftwarebedrijven het klant-configuratie-updateproces niet automatiseren, kunnen ze altijd maar een beperkt aantal klanten tevreden houden. Automatiseren zij de communicatie met de klant wel, dan hebben ze meer tijd om producten te verbeteren omdat minder ondersteuning nodig is bij updaten. Het is juist met een krappe arbeidsmarkt zoals in Nederland essentieel om zo efficiënt mogelijk te werken.
Meest Gelezen
Bekostiging per student in het hbo en wo gaat dalen
De student als consument maakt vrouwelijke docenten extra kwetsbaar
Dijkgraaf wil zijn waaier doortrekken naar het onderzoek in het hbo en mbo
NS onderzoekt financiële prikkels om studenten uit de spits te weren
Fel debat over internationalisering tekent zich af in hoger onderwijs
