Impuls voor technostarters
De YES!Delft incubator bevat onder meer het doorgroeiprogramma Technogrowth om technostarters na de beginfase van drie jaar, ook in de volgende cruciale doorgroeifase te ondersteunen. Vijftien bedrijven worden geholpen bij het realiseren van groei in hun omzet, winst en personeel. Bovendien helpt YES!Delft deze bedrijven bij het opzetten van R&D-projecten en het verwerven van privaat kapitaal en worden er masterclasses voor de ondernemers verzorgd.
Giving Back
Het project Technostarters – New Business Development YES!Delft bevat naast het doorgroeiprogramma ook een zogenoemd Netwerk en Giving Back programma. Daarin wordt onder meer een informatiesysteem aangelegd waarin de ontwikkeling van alle YES!Delft-bedrijven in kaart wordt gebracht. Dit heeft tot doel om de band tussen de bedrijven onderling en met YES!Delft sterk te houden en daarmee de basis te leggen voor een programma waarin succesvolle bedrijven uit de YES!Delft-formule iets ‘terug kunnen doen’ en kunnen bijdragen aan de ondersteuning van technostarters in de toekomst.
Ten slotte wordt er een Investeringsfonds opgericht, waarmee kapitaal aan (doorgroeiende) technostarters verstrekt kan worden voor de ontwikkeling van prototypes of het opzetten van een productiefaciliteit en komen er laboratorium- en werkplaatsfaciliteiten beschikbaar voor TU Delft-technostarters die niet deelnemen in de YES!Delft-formule.
375 arbeidsplaatsen
De uitvoering moet leiden tot ruim dertig R&D-projecten met een totale waarde van € 10 miljoen en de ondersteuning van vijftien MKB-bedrijven en 75 technostarters. Dit alles moet vervolgens resulteren in € 15 miljoen aan private vervolginvesteringen en 375 nieuwe arbeidsplaatsen. Het project heeft een looptijd van drie jaar en wordt geleid door het Valorisation Centre van de TU Delft.
Meest Gelezen
Masterstudenten in het hbo worstelen met academisch schrijven en onderzoek
“Ik zal niet de meest populaire onderwijsminister zijn”
“Langstudeerboete raakt kern van hoger onderwijs”
CvB Erasmus Universiteit weigert tweetalig te vergaderen met medezeggenschap
Nederlands hoger onderwijs “negatieve uitschieter” op kansengelijkheid, toont OESO-rapport