De ondraaglijke lichtheid van hoger onderwijs
Nieuws | de redactie
18 augustus 2010 | Terwijl universiteiten en hogescholen pretenderen op hoog niveau les te geven, lijkt de didactiek vaak op die van een ouderwetse middelbare school. Eric Jan van Rossum en Rebecca Hamer analyseren in hun UU-proefschrift het verschil tussen gewenste niveau en bereikte niveau van het hoger onderwijs.

Met de uitkomst kan iedere docent zijn voordeel doen, zoschrijft Tim-Patrick Limmer (UvA-student). D
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
‘Professional Doctorate in hbo heeft scherpere richtlijnen en eisen nodig’
‘Formatief toetsen presentatievaardigheden kan door AI, als docent maar kaders stelt’
Delftse onderzoekers uiten grote zorgen over verbreken banden met fossiele industrie
In Zeeland verzetten kennispartners de bakens rond klimaatadaptie: “Geen tijd te verliezen”
Schaduw-IT groeit in hoger onderwijs door illegale software en onveilige apparaten
