Samen identiteit onderzoeken
In 2003 promoveerde cultuur- en godsdienstpsychologe Ina TerAvest aan de Universiteit Utrecht op het proefschrift ‘Kinderen enGod, verteld in verhalen’. Haar onderzoek richtte zich op deontwikkeling van het godsconcept van autochtone en allochtonekinderen in een multiculturele en multireligieuze context. Het washet resultaat van tien jaar lang groep 6 van twee basisscholen inEde observeren. De onderzoeksactiviteiten van Ter Avest kenmerkenzich sindsdien door research naar de ontwikkeling van identiteit enreligie in het publieke domein.
Profilering
De aanstelling van de lector en haar nieuwe lectoraat ‘Onderwijsen Levensbeschouwelijke Identiteit’ passen goed in het profiel vanHogeschool INHolland. Diversiteit is een van de sleutelthema’s vande hogeschool, zo vertelde CvB-lid Joke Snippe in een recent
Publicaties
Ter Avest heeft in een relatief kort tijdsbestek veel
Meest Gelezen
Internationale studenten Maastricht faliekant tegen verplichte cursus Nederlands
Alleen bèta’s tegen Erkennen en Waarderen
VVD en CDA willen weer terug naar prestatiebekostiging in het hoger onderwijs
‘Digitalisering slecht voor staf- en studentenwelzijn’
Expliciete directe instructie is minder effectief dan het lijkt
