Stromen van kennis tussen hogeschool en praktijk
Nieuws | de redactie
9 februari 2011 | Hoe gaan hogescholen om met het vrij beschikbaar stellen van onderzoek? In ‘Stromen van Kennis’ geven lectoren, docenten en studenten hun visie op kennisdeling. Doekle Terpstra (Inholland) schrijft over een toekomst vol Open Access en Open Educational Resources, maar waarschuwt ook.

In 2009 tekende Doekle Terpstra namens de HBO-raad de ‘BerlinDeclaration on Open Access’
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
“PVV met hun rancune is weg, waarom blijven bezuinigingen op onderwijs dan staan?”
‘Universiteiten maken zelf van het Engels iets elitairs’
Terwijl wetenschappelijk publicatielandschap wereldwijd verandert, kiest Nederland status quo
‘De Oudheidkunde vernieuwt zich’
“Niet uitspreken voor academische vrijheid maakt medeplichtig aan aanvallen erop”
