Verrijkte omgeving verrijkt kinderbrein
Nieuws | de redactie
3 juni 2015 | “De vermindering van het gymnastiekonderwijs is een enorme ergernis voor mij.” VU-hersenwetenschapper Erik Scherder gaf college op de iPabo over het belang van bewegen voor de ontwikkeling van het kinderbrein. Daarbij gingen iPads, erfelijkheid en sociale achterstanden ook over tafel.

Hersenwetenschapper van de VU, Erik Scherder – onder andere bekend van de collegereeks bij DWD
Om artikelen van ScienceGuide te lezen dient u ingelogd te zijn. Log hier in voor toegang tot artikelen.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Geen medewerker of student van een hoger-onderwijsinstelling? Klik hier om een zakelijk abonnement op maat af te sluiten.
Meest Gelezen
‘Zelfregie is noodzaak, anders vullen politici en de Onderwijsinspectie dat gat’
Aanleren verpleegkundige vaardigheden gebaat bij complexere oefenomgeving
Linkse coalitie komt met plan om 1,6 miljard aan onderwijsbezuinigingen terug te draaien
‘Het zelfregie-bod is gebaseerd op politieke druk, niet op visie’
Lectoraten moeten steeds vaker achter het geld aanlopen, waarschuwen lectoren
